Inleiding Feedback
Vanaf 2023: Ook lesevaluatie volgens de ROC Spiegel
Vanaf 2023 heb ik voor het meer inzicht krijgen in feedback geconformeert aan de protocollen van het ROC van Twente en meet ik ook volgens de ROC Spiegel
Lesevaluatie volgens de Roos van Leary
Voor mij is het belangrijk om te meten of ik als docent correct bezig ben. Creëer ik wel een veilige werk- en leefomgeving? Hoe vinden de
studenten hoe ik voor de klas sta? Geef ik voldoende uitleg, sta ik open voor dialoog. Vinden ze mij autoritair enzovoort? Om deze vragen
objectief te kunnen meten, neem ik elk schooljaar een uitgebreide Roos van leary bij de studenten af.
Timothy Leary (1920-1996) was een bekend psycholoog, wetenschapper en voorstander van drugs zoals LSD ten behoeve van zowel therapeutische
als spirituele verrijking. Een bekende uitspraak van Timothy Leary is “turn on, tune in and drop out” die vooral ook veel in de muziek als
sample is gebruikt. De roos van Leary is een beproeft communicatiemodel dat geënt is op het typeren van gedrag. Het wordt veel in het onderwijs en management toegepast.
De uitgebreide test die ik gebruik meet niet alleen het gedrag docent ⇄ student, maar ook het gedrag student ⇄ student. De vragenlijst die volkomen anoniem ingevuld wordt is hieronder te vinden.
Behalve via de twee hyperlinks hierboven is hier ook meer over de roos-van-leary te lezen
![bs5](../assets/img/leary/enquete.png)
Feedback 2024
Door feedback op te halen bij mijn studenten kan ik continu werken aan de verbetering van de kwaliteit van het onderwijs én aan mijn eigen ontwikkeling. Ik ben overtuigd van het belang van feedback van studenten aan docenten door middel van lesevaluaties. Hierdoor;
- Kan ik werken aan mijn eigen professionele ontwikkeling
- Wordt de kwaliteit van mijn onderwijs verhoogd
- De studentbetrokkenheid en -tevredenheid wordt verhoogd
- Het is een belangrijk voorbeeld voor de student om te zien hoe een docent op een professionele manier omgaat met feedback, het gesprek hierover aangaat en openstaat om zichzelf te ontwikkelen
ROC Spiegel 2023
Door feedback op te halen bij mijn studenten kan ik continu werken aan de verbetering van de kwaliteit van het onderwijs én aan mijn eigen ontwikkeling. Ik ben overtuigd van het belang van feedback van studenten aan docenten door middel van lesevaluaties. Hierdoor;
- Kan ik werken aan mijn eigen professionele ontwikkeling
- Wordt de kwaliteit van mijn onderwijs verhoogd
- De studentbetrokkenheid en -tevredenheid wordt verhoogd
- Het is een belangrijk voorbeeld voor de student om te zien hoe een docent op een professionele manier omgaat met feedback, het gesprek hierover aangaat en openstaat om zichzelf te ontwikkelen
Feedback 2022
Roos van Leary
- School: ROC van Twente
- Jaar: 2022
- Klassen: 1e ™ 3e jaars
- Deelnemers p/klas: 32 / 36 / 25
- Opleiding: Software Developer
Test informatie
Feedback 2021
Roos van Leary
- School: ROC van Twente
- Jaar: 2021
- Klassen: 1e jaars
- Deelnemers: 65
- Opleiding: Software Developer
Test informatie
Feedback 2020
Roos van Leary
- School: ROC van Twente
- Jaar: 2020
- Klassen: 1 jaars
- Deelnemers: 35
- Opleiding: Software Developer
Test informatie
Feedback 2019
Roos van Leary
- School: Deltion College
- Jaar: 2019
- Klassen: Fase 1 ™ 3
- Deelnemers: 30
- Opleiding: Applicatie- en Mediaontwikkelaar
Test informatie
Feedback 2018
Roos van Leary
- School: Deltion College
- Jaar: 2018
- Klassen: Fase 1 ™ 5
- Deelnemers: 44
- Opleiding: Applicatie- en Mediaontwikkelaar
Test informatie