Welkom bij het Bachelor deel van mijn portfolio.

Leerjaar één en twee zijn te vinden bij het onderdeel "Associate Degree" Op deze eerste pagina zijn de normale modules te vinden. Op pagina twee heb ik de minor "Speciaal onderwijszorg" en het afstudeertraject van de technische lerarenopleiding Informatica geplaatst.
Aangezien deze pagina veel afbeeldingen bevat: kan het even duren voordat de volledige pagina geladen is.

Netwerken 2

Met afronding van deze onderwijseenheid kan ik;

  •  Een beschrijving geven van complexe netwerken met toepassing van redundancy
  •  Redundancy configureren in combinatie met link aggegation
  •  Wireless LAN's beschrijven en configureren
  •  De werking van Single-area OSPF beschrijven en OSPF configureren
  •  De werking van Multi-area OSPF beschrijven en OSPF configureren
  •  De werking van EIGRP beschrijven en EIGRP configureren
  •  Problemen bij EIGRP kunnen benoemen en te troubleshooten
  •  Cisco IOS installeren, updaten en de bijbehorende licentiemodellen kunnen benoemen
  •  Een hierarchisch netwerk ontwerp maken
  •  WAN verbindingen kunnen configureren zoals Point-to-Point en Frame Relay
  •  Network Address translation voor IPv4 ontwerpen en configureren
  •  WAN connecties gebruiken voor bedrijfsverbindingen
  •  Netwerken monitoren en te troubleshooten

Deze onderwijseenheid heeft betrekking op;

CCNA3: Scaling networks
  •  Introduction to scaling networks
  •  LAN Redundancy
  •  Link aggregation
  •  Wireless LAN's
  •  Adjust and troubleshoot single-area OSPF
  •  Multiarea OSPF
  •  EIGRP
  •  EIGRP advanced configuration and troubleshooting
  •  IOS images and licencing
CCNA4: Connecting Networks
  •  Hierarchical network design
  •  Connecting to the WAN
  •  Point-to-point connections
  •  Frame Relay
  •  Network Address Translation for IPv4
  •  Broadband solutions
  •  Configuring site-to-site connectivity
  •  Monitoring the network
  •  Troubleshooting the network


Competentieontwikkeling
Met het voltooien van deze module heb ik mij (verder) ontwikkeld in de volgende competenties op C niveau.
  1. Interpersoonlijk:
  2. Pedagogisch:
  3. Didactisch:
  4. Organisatorisch: 4.3 - 4.4 - 4.6
  5. Samenwerking met collega's: 5.2 - 5.3 - 5.4
  6. Samenwerking met omgeving:
  7. Reflectie en ontwikkeling:7.2 - 7.4 - 7.6 - 7.7

bs5 bs5

bs5

Keuzemodule 1

Met afronding van deze onderwijseenheid kan ik;

  •  een keuze maken voor een passend technisch thema waarin ik mij extra wil bekwamen en daarbij zelf de benodigde bronnen selecteer
  •  Met het gekozen thema invulling geef aan het gekozen uitstroomprofiel
  •  Een plan van aanpak opstel waarin de werkafspraken en de afronding van de module worden verantwoord
  •  Zelfstandig een verdiepend thema bestudeer of zelfstandig een verbredend thema bestudeer
  •  Een zelfopgestelde planning nakomen en verantwoorden

Deze onderwijseenheid heeft betrekking op;

  •  De student kiest zelf een ICT thema waar hij zich op wil specialiseren
  • &enspDe student maakt in overleg met de ICT vakdocent een Plan van Aanpak voor een zelfstudie module. Belangrijk daarbij is dat het gaat om een ICT technische invulling van deze module.
  • &enspBelangrijke onderdelen in het PvA zijn: Beschrijving van het voorstel, technische eisen, op te leveren producten, planning.
  • &enspMet de docent worden duidelijke afspraken gemaakt over de manier waarop deze module wordt afgerond (toets, verslag, werkstuk, product).
  • &enspDe student houdt een logboek bij van de werkzaamheden in combinatie met een urenverantwoording.

Competentieontwikkeling
Met het voltooien van deze module heb ik mij (verder) ontwikkeld in de volgende competenties op C niveau.
  1. Interpersoonlijk:
  2. Pedagogisch:
  3. Didactisch: 3.1 - 3.4 - 3.5 - 3.6 - 3.7 - 3.8 - 3.10 - 3.12 - 3.14 - 3.16 - 3.17 - 3.18 - 3.19 - 3.21
  4. Organisatorisch: 4.1 - 4.4 - 4.5
  5. Samenwerking met collega's:
  6. Samenwerking met omgeving:
  7. Reflectie en ontwikkeling: Alle indicatoren


bs5 bs5

bs5

Keuzemodule 2

Met afronding van deze onderwijseenheid kan ik;

  •  een keuze maken voor een passend technisch thema waarin ik mij extra wil bekwamen en daarbij zelf de benodigde bronnen selecteer
  •  Met het gekozen thema invulling geef aan het gekozen uitstroomprofiel
  •  Een plan van aanpak opstel waarin de werkafspraken en de afronding van de module worden verantwoord
  •  Zelfstandig een verdiepend thema bestudeer of zelfstandig een verbredend thema bestudeer
  •  Een zelfopgestelde planning nakom en verantwoord

Deze onderwijseenheid heeft betrekking op;

  •  De student kiest zelf een ICT thema waar hij zich op wil specialiseren
  •  De student maakt in overleg met de ICT vakdocent een Plan van Aanpak voor een zelfstudie module. Belangrijk daarbij is dat het gaat om een ICT technische invulling van deze module.
  •  Belangrijke onderdelen in het PvA zijn: Beschrijving van het voorstel, technische eisen, op te leveren producten, planning.
  •  Met de docent worden duidelijke afspraken gemaakt over de manier waarop deze module wordt afgerond (toets, verslag, werkstuk, product).
  •  De student houdt een logboek bij van de werkzaamheden in combinatie met een urenverantwoording.

Competentieontwikkeling
Met het voltooien van deze module heb ik mij (verder) ontwikkeld in de volgende competenties op C niveau.
  1. Interpersoonlijk:
  2. Pedagogisch:
  3. Didactisch:
  4. Organisatorisch: 4.1 - 4.2 - 4.3 - 4.4 - 4.5 - 4.6
  5. Samenwerking met collega's: 5.1 - 5.2 - 5.4 - 5.6 - 5.7
  6. Samenwerking met omgeving: 6.2 - 6.4 - 6.6 - 6.7
  7. Reflectie en ontwikkeling: 7.1 - 7.4 - 7.5 - 7.7 - 7.8 - 7.10

bs5 bs5

bs5

ICT en Innovatie

Met het afronden van deze onderwijseenheid heb ik mij ontwikkeld in de volgende onderdelen:

  •  Onderzoek doen naar werking van nieuwe ICT-middelen binnen het onderwijs
  •  Onderzoek doen naar bruikbaarheid van nieuwe ICT-middelen binnen het onderwijs
  •  Lesmateriaal schrijven voor VO- en/of MBO waarbij deze ICT-middelen worden toegepast en ingezet.

Deze onderwijseenheid heeft betrekking op;

  •  Bestuderen en onderzoeken naar werking en bruikbaarheid van ICT-middelen binnen het VO- en/of MBO-onderwijs
  •  Schrijven lesmateriaal
  •  Houden van presentatie over het geschreven lesmateriaal
  •  (nieuwe) ICT-middelen

Competentieontwikkeling
Met het voltooien van deze module heb ik mij (verder) ontwikkeld in de volgende competenties op C niveau.
  1. Interpersoonlijk: 1.1 - 1.2 - 1.4 - 1.9 - 1.10
  2. Pedagogisch: 2.1 - 2.2 - 2.5 - 2.6 - 2.11 - 2.12 - 2.13
  3. Didactisch: Alle indicatoren
  4. Organisatorisch: 4.1 - 4.2 - 4.3 - 4.4 - 4.5 - 4.6 - 4.7
  5. Samenwerking met collega's: 5.2 - 5.3 - 5.4 - 5.6 - 5.7
  6. Samenwerking met omgeving: 6.1 - 6.2 - 6.3 - 6.4 - 6.5 - 6.6 - 6.7
  7. Reflectie en ontwikkeling:7.1 - 7.2 - 7.3 - 7.4 - 7.6 - 7.7 - 7.8 - 7.10 - 7.11

bs5 bs5

bs5 bs5

bs5

Assessment

Door het behalen van mijn Diploma Associate Degree, heb ik voor deze module vrijstelling ontvangen. De onderdelen die behoren bij deze module zijn te vinden bij het afstudeertraject van het Assocciate Degree.

bs5

Schoolstage Leerjaar 3

Met het afronden van deze onderwijseenheid heb ik mij ontwikkeld in de volgende onderdelen:

  •  Een verbinding gemaakt met de onderwijsinhoud van het beroepsonderwijs en de beroepspraktijk van (toekomstige) leerlingen;
  •  Binnen een thema (in overleg met beroepsonderwijs en beroepspraktijk) een (plan voor) een keuzedeel opgesteld;
  •  Keuzedelen digitaal beschikbaar gemaakt en gedeeld onder vakgenoten.

Deze onderwijseenheid heeft betrekking op;

  •  Op systematisch wijze onderzoeken welke innovaties er zijn in de beroepspraktijk en hiervan een plan gemaakt voor de inrichting van een keuzevak binnen de opleiding waar ik stage loop.
  •  Onderdelen zijn: gespreksvormen, demonstreren, keuzeopdrachten, veldwerk, praktijkgericht onderzoek



Competentieontwikkeling
Met het voltooien van deze module heb ik mij (verder) ontwikkeld in de volgende competenties op C niveau.
  1. Interpersoonlijk:
  2. Pedagogisch:
  3. Didactisch: 3.1 - 3.9 - 3.10 - 3.11 - 3.16 - 3.18 - 3.21
  4. Organisatorisch: 4.1 - 4.2 - 4.4 - 4.5 - 4.6 - 4.9
  5. Samenwerking met collega's: 5.2 - 5.3 - 5.4 - 5.6 - 5.7
  6. Samenwerking met omgeving: 6.1 - 6.2 - 6.6 - 6.7
  7. Reflectie en ontwikkeling: 7.1 - 7.2 - 7.4 - 7.6 - 7.7 - 7.8 - 7.10 - 7.11

bs5